„Obwodnice powinny zapewniać płynny ruch tranzytowy oraz chronić zdrowie mieszkańców przed hałasem i zanieczyszczeniami ze spalin. Obecnie już wiemy, że trasy takie jak A4 w Katowicach, Krakowie i Wrocławiu czy S8 w Warszawie, zaplanowane jeszcze w latach 70., leżą zbyt blisko centrów miast i nie spełniają tych funkcji. Codzienne korki utrudniają tranzyt, a mieszkańcy pobliskich, gęsto zabudowanych osiedli są narażeni na hałas i zanieczyszczenia.
Tymczasem obwodnice dalej od miast – jak układy obwodowe Łodzi i Lublina, czy obwodnice Kielc i Radomia na S7 – skutecznie udrażniają ruch i poprawiają komfort życia mieszkańców. Dlatego nowe inwestycje muszą opierać się na rzetelnych analizach, by nie powielać nieskutecznych rozwiązań, które zamiast pomagać, zwiększają uciążliwości dla ludzi. Musimy budować mądrze, a nie szybko.”